Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Theme From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, January 6, 2012

Wat heb jij anderen te bieden?


Superlijm

Twijfel is een van de grootste saboteurs om je doelen en dromen te realiseren. Gedachten als ‘Kan ik dat wel?’, ‘Hier zit toch niemand op te wachten!’, ‘Is het wel goed genoeg?’, ‘Verdien ik dan wel genoeg?’ functioneren als superlijm. Deze gedachten verlammen je en zorgen dat je niet in actie komt. Jouw vooroordelen bepalen naast het beeld van jezelf, wat je voor anderen betekent.

Dromen

Geregeld vraag ik mensen wat zij diep in hun hart zouden willen doen, waar ze gelukkig van worden. Zij vertellen me dan over hun dromen en wat zij daarmee voor anderen kunnen betekenen. ‘Kunnen betekenen’ omdat de dromen vrijwel altijd worden gevolgd door een of meerdere twijfels. Door de twijfels blijven dromen dromen en worden dromen niet omgezet in een actie.

Gierig

Het komt dan wel eens voor dat zo’n twijfelaar verschikt opkijkt als ik hem/haar van gierigheid beticht. Deze twijfelaars ontzeggen anderen de grootheid die zij in zich hebben. Zoals Nelson Mandela het heeft verwoord (variatie op zijn quote):
Onze grootste angst is niet dat we onvolmaakt zijn.
Onze grootste angst is dat we mateloos krachtig zijn
Het is ons Licht, niet onze schaduw die ons het meest beangstigt
We vragen onszelf: wie ben ik om briljant te zijn, prachtig, talentvol, fantastisch?
Je onbelangrijk voordoen bewijst de wereld geen dienst.
Er is niets verlicht aan je klein te maken opdat andere mensen zich bij jou niet onzeker zullen voelen.
Wij zijn allemaal bedoeld om te stralen als kinderen.
Het is niet alleen maar in sommigen van ons, die is in iedereen!
En als wij ons Licht laten stralen geven we onbewust andere mensen toestemming hetzelfde te doen.
Wanneer wij van onze eigen angst bevrijd zijn, bevrijdt onze aanwezigheid vanzelf anderen.
Wat houdt jou tegen je hart te volgen?

No comments:

Post a Comment

Disclaimer